samedi 20 avril 2013

kahveli brovni

Les gourmandises d'İsa isimli blog'dan gördüğüm bu tarifi denedim yakınlarda..
Çikolata ve kahve tutkunlarına birebir !!
Ben kahve dozunu az koyduğuma inanıyorum, kahve'nin tadı daha yoğun olsun isterdim...


Tarifine geçiyorum hemen...
Malzemeler :
- 150 gr şeker
- 150 gr esmer şeker (cassonade yani ham şeker)
- 120 gr un
- 40 gr kakao
- 220 gr damla çikolata
- 210 gr tereyağı
- 2 yumurta
- 250 ml acı kahve
- 1 çay kaşığı vanilya aroması

Karıştırma kabına şekerler, un, kakao, ve damla çikolatalar konulur.
Bir tavada tereyağı ve kahve ısıtılır yağ eriyene kadar.
Kuru karışıma sıvı karışım eklenir ve çırpılır, ardında yumurtalar ve vanilya eklenip tekrar çırpılır.
Yağlanmış 20 cmlik kalıba kek karışımı boşaltılır ve 180 derece de 40 dk pişirilir.
Soğuyunca afiyetle yenilir...



Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire