samedi 10 août 2013

ev baklavası

Bayramımız mübarek olsun :)
Rabbim hayırlara vesile etsin inşaAllah..
Ben şahsen bu bayramda bayram ruhunu taşıyamadım maalesef fakat Ramazan ayının bitmesine çok üzüldüm... Hiç bu sene olduğu kadar severek tutmamıştım oruçlarımı, maneviyatı etkilememişti bu kadar... Cenabı Allah tekrarını nasip etsin inş...

İki sene önce yengem den aldığım tarifle baklava yaptım onu paylaşayım istedim...

 malzemeler :
- 1 küçük bardağı süt
- 1 küçük bardağı yoğurt
- 1 küçük bardağı sıvıyağ
- 3 yumurta
- bir tutam tuz

ayrıca :
- nişasta
- 3 su bardağı su
- 2,5 su bardağı toz şeker
- bir kaç damla limon
- 1 çay bardağı sıvı yağ + 200 gr tereyağı

İlk olarak şerbeti kaynatıp soğumaya bırakalım.
Hamur malzemelerini karıştırıp gerektiği kadar un ekleyerek yumuşak hamur elde edelim..
Ceviz büyüklüğünde 45 parça koparıp yuvarlayalım. Bu bezeleri nişasta yardımı ile 20 cm kadar açalım. Üst üste gelecek şekilde, aralarına nişasta serpiştirerek 15'er tane dizelim.
Üst üste dizdiğimiz hamurlar 15'e tamamlanınca toplu şekilde açalım ve yağlanmış tepsiye yayalım, arasına çekilmiş ceviz veya fındık serpiştirelim, üzerine diğer hamurları aynı şekilde açıp tekrar istediğimiz harçtan serpelim ve son olarak hamurla kapatalım. Baklavamıza şekil vererek keselim. Üzerine tavada kızdırdığımız yağları gezdirelim, 150 derece fırında kızarıncaya kadar pişirelim...
Beş dakika bekleyip soğumuş şerbeti gezdirelim... Soğuyunca servise sunalım... Afiyet olsun...



2 commentaires:

  1. OYYY görüntü harika . Ben daha hiiççç yapmadım
    ellerine sağlık
    Sevgiler

    RépondreSupprimer
  2. hoşgeldiniiiz.
    :)

    ilk okuduğum yazınız çok tatlıydııı.
    :)

    RépondreSupprimer