vendredi 23 mai 2014

kuru patlıcan dolması

Geçenlerde bir hoca hanım'dan aldığım bir kitabı okuyorum bu aralar : "Kızma" (Ahmed Abdurrahman), -Öfkesini yenemeyenler- için bir kitap, bitirmek üzereyim inşaAllah, fakat o kadar etkilendim ki tekrar okumayı düşünüyorum inşaAllah.. 
En çok etkilendiğim cümle yi aktarıyorum : 
"Birisi Vehb Bin Münebbih'e; "Falan sana hakaret etti" dedi. O da dedi ki; "Şeytan senden başka postacı bulamadı!" dedi."
Çok güzel bir kitap Allah yazarından razı olsun...

Bu sefer kuru patlıcan dolması nı ekleyeyim istedim bloguma..
Tarifini komşum çok sevdiğim Hamide abla'dan aldım :) 
malzemeler :
- kuru patlıcan 
- pirinç 
- soğan 
- maydonoz 
- kuru nane
- sıvı yağ 
- salça 
- tuz ve pul biber 
İlk önce kaynar suya kuru patlıcanları koydum ve yarım saat kadar pişirdim, (düdüklü ile tabi daha az pişirilir). Harç malzemelerini karıştırıp suyu süzülmüş ve ılık patlıcanları doldurdum. Tencereye yerleştirip üstlerine tabak yerleştirdim. Salça, su, tuz ve pul biberli sos hazırlayıp üzerine gezdirdim 50-60 dk pişirdim. 


1 commentaire:

  1. tazesinden daha çok severim.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    RépondreSupprimer