lundi 17 août 2015

hazır yufkadan yalancı su böreği

Acılar hatıralaşınca güzelleşir, diye okudum biyerde... Bekliyorum bende, acılarımın hatıralaşmasını, güzelleşmesini bekliyorum....

Yıllar önce Portakal Ağacı'ndan aldığım bir tarif bu. Genel olarak çok beğenilen bu sebeple çokca yaptığım bir börek.

malzemeler :
- 1 kg yufka
- 4 yumurta
- 2 su bardağı su
- 2 su bardağı süt
- 1 su bardağı sıvı yağ

Yumurta (sarılardan birini üzerine sürmek için ayırılır) ve sıvı malzemeler derin bir kab da karıştırılır. Tepsi yağlanıp ilk yufka serilir, çok büyük ise parça parça yerleştirilir. Sonra ki katlar sıvı karışıma batırılıp tepsiye yerleştirilir. Ortalara gelecek şekilde bir veya iki katına dilediğimiz harçtan (burda ben peynir + maydonoz koydum) konulur. Son yufkayı yerleştirdikten sonra sıvı karışımdan kalırsa yufkaların üzerine olduğu gibi yayılır. Yumurta sarısı sürülür, Yufkaların kenarları tepsinin içine çatal yardımı ile bastırılır. Böreğe yer yer çatal batırılır. Susam ve çörekotu serptikten sonra 200 derece (20dk) daha sonra 175 derece fırında pişirilir (yaklaşık bir saat).
Fırından çıktıktan sonra muhakkak 30-40 dk dinlendirdikten sonra servis edilir. 



Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire