samedi 17 octobre 2015

Ne çare...

Ne Çare 

Ahhh ahhhh
Hakikat şehrinde bir güzel gördüm
Bir göreni göremedim ne çare..
Sevdayı aşkından yanıp kül oldum
Bir bilen yok soramadım ne çare..

Bir zaman bekledim Leylâ dağını 
Bir zaman bekledim gül budağını
Bir zaman bekledim yâr otağını
Vasılı yâr olamadım ne çare..

Andelibin işi âhu zâr olur
O nasıl güldür ki tezce hâr olur
Bir gönül kul olur gâh hünkâr olur 
Ben bu sırra eremedim ne çare..

Bir gülün ki hârı vardır yâr demem 
Kansız didelere âhu zâr demem 
Yüzünü görmeden yârim var demem
Ben bu yâri bulamadım ne çare..

Niceleri yâr der gönlü binada
Niceleri yâr der gönlü zinada 
Nicesinin gönlü bey'ü şirâda
Bu yar kimdir bilemedim ne çare..

Duydum ki yârimin yeri Kaf imiş
Dillerde söylenen kuru laf imiş
Aslını sorarsan nun'u kaf imiş
Pâyine yüz süremedim ne çare

Medeed Pir-i Sânii bir gör halimi
Bu sâlihe çok ettiler zulümü
Aç vuslat perdesin göster yüzünü
Çok ağladım gülemedim ne çare 

Abdurrahim REYHAN


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire